HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Zöld Pont - Orosháza

Orosháza Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális és Egészségügyi Bizottsága 2009. február 10-i ülésén azt az álláspontot alakította ki, hogy dohányzásmentes övezeteket, ún. zöld pontokat lenne célszerű kialakítani a város közterületein. 2009. május 1-jével „kampányt” indított útjára a Mi-Értünk Prevenciós és Segítő Egyesület, melynek célja a dohányzás, mint szenvedélybetegség megismertetése és tudatosítása, ezzel együtt pedig az egészség-és környezettudatosabb magatartás kialakítása.

Címkék

50 ok (1) adóemelés (1) agy (1) allergia (1) allergia és cigi (1) álmatlanság (1) aluljáró (1) alvás (1) alzheimer (1) animáció (1) asztma (2) bajorország (1) barack obama (1) beköszönő (1) biorezonancia (1) bkv (1) bőr (1) büntetés (1) charlie majom (1) cigaretta (4) cigaretta legenda (1) cigi (6) cigisdoboz (3) cigi es a nők (2) csempészés (1) csökkent (1) csoport (1) dohány (1) dohányfüst (1) dohányfüstmentes világnap (2) dohánytermelés (3) dohánytermesztés (3) dohányzas (1) dohányzás (42) dohányzás és allergia (1) dohányzás és hollywood (1) dohányzás hatása (3) dohányzó csimpánz (1) duke egyetem (1) egészség (10) elektromos cigi (3) elektromos pipa (1) elhízás (1) élmény (1) elrettentő felirat (1) ensp (1) eredmény (1) érzések (2) euromonitor (1) extrém (1) facebook (1) fagerström (1) feljelentős (2) fiatalok (2) fiatal dohányos (1) finn (1) fizikai aktivitás (1) flash mob (1) foci (1) függőség (1) füst (2) füstszűrő (1) generáció (1) gyártás (1) gyerekek védelme (1) gyiök (3) gyógynövény (1) gyümölcsös (1) help (1) híres (1) hitek/tevhitek (2) hogyan készül (2) hollywood (1) illatos (1) illemszabályok (3) intelligencia (1) intézmény (1) intolerancia (1) ipsos (1) kalkulátor (1) kampányfilm (1) káros (3) kiegészítő termékek (1) kísérlet (1) kórház (1) korlátozás (1) kormány (1) kutatás (23) lakáskocsma (1) lázadás (2) leszokás (18) magány (1) marlboro (1) matrica (1) megálló (1) megszüntetés (1) megtakarítás dohányzás (1) mentolos cigi (1) mnsza (1) nagymama (1) nemdohányzó (1) nemdohányzók (1) nikotin (4) nikotintapasz (1) nők (1) növény (1) oltás (1) öngyújtó (1) öngyújtós mobil (1) otthon dohányzás (1) pályázat (1) parlament (1) passzív dohányzás (9) rákkeltő cigaretta (1) röviden tömören (1) saját (2) segítség (1) sodort cigi (1) spórolás a cigin (1) sport (3) szabad (1) szag (1) szenvedélybetegek (1) szerbia (1) szervezet (1) szigorítás (4) születés (1) születési súly (1) szülő (1) szünet (1) tábla (1) tájékoztatás (1) tatabánya (1) terápia (1) terhes (1) terhesség (1) teszt (3) tévhit (1) tilalom (7) tipp (2) történelem (2) törvény (2) törvényjavaslat (1) unoka (1) usa (4) változás (2) veszély (1) vicc (1) videójáték (1) vitamin (3) vízipipa (1) zavaró (3) zöld pont (2) zsebhamutál (1)

Kontra

Friss topikok

A program felelőse

Hat látszólag egyszerűnek tűnő trükk a dohányzásról való leszokásról

2011.11.07. 11:00 zoldpont

A dohányzásról nem könnyű leszokni, vallják sokan, hiszen a dohányzáshoz kötődő tevékenységek újra és újra előhívják a cigaretta utáni vágyat.  Peter Cross és Clive Hopwood könyve azért íródott Hagyd abba a dohányzást! címmel, hogy iránymutatóként szolgáljon a leszokásban. Ez a cikk nem könyvismertetőre vagy könyvajánlásra szolgál, pusztán kiragadunk pár trükköt, amelyek elősegíthetik a dohányzás abbahagyását. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Variáld a reggeli sorrendet!

Sok ember számára a reggeli első szál cigaretta a legfontosabb, így annak nem elszívása nagy kihívást jelent. Ennek leküzdésére a legkézenfekvőbb megoldás, a reggeli teendők sorrendjének átalakítása. Ha az ember tevékenységeinek a sorrendje például: felöltözés-kávé és cigaretta, majd ezután a munkába indulás, akkor váltson arra, hogy először reggelizzen, olvasson újságot ha még van ideje utána öltözzön fel. Ezzel együtt akár az étkezési szokásokon is lehet változtatni, a lényeg, hogy meg legyen zavarva a cigarettázást kiváltó tényezők. 

 2. Oldd a stresszt másképp!

A stresszhelyzetekben szinte minden dohányos rágyújt. Vizsgálatok szerint a nikotin nem nyugtató hatású, a cigarettázás idegcsillapító ereje pusztán abban rejlik, hogy az újabb szál cigaretta megszünteti az elvonási tüneteket. A stressz csökkentés legjobb mondja a jóga vagy mediáció. Ideális esetben a nyugodt hely lenne a megfelelő ezek elvégzésére, de a legegyszerűbb stresszoldó gyakorlatok majdnem mindenhol elvégezhetőek, ezáltal nem feltétlenül tudunk arra hivatkozni, hogy nincs időnk rá. 

3. Változtass telefonálási szokásodon!

A telefonálás egy olyan szituáció, amikor a legtöbb dohányos rögtön rágyújt. Ezt elkerülve a legegyszerűbb tanács, hogy senki ne tartson cigarettát, öngyújtót vagy akár hamutartót a telefon közelében. Inkább legyen kéznél valamilyen kisebb tárgy amivel lehet játszani például: toll. Egy másik hasznos tanács, hogy a telefont ne az általában mindig használt kezünkkel vegyük fel, ezáltal is tompíthatunk a megszokott rutinon.

 

 4. Vess be trükköket étkezés után!

Ha az ember meg szeretne szabadulni az étkezések utáni cigarettázás kényszerétől, a lakás eddig dohányzó részeit nyilvánítsa nem dohányzó területté. Ez nagy elhatározást és kitartást igényel, de hosszú távon eredményes lehet. Ha étteremben vagy kávézóban vagyunk próbáljunk olyan helyre ülni amely nem dohányzó, ezáltal önmegtartóztatást gyakorolva kivédhetjük a rágyújtást. 

5. Változtass alkoholfogyasztási szokásaidon!

A legtöbb dohányos számára az alkohol és a cigaretta az igazán nyerő páros. Így ha valaki szeretne leszokni a dohányzásról próbáljon meg az alkoholról is leszokni, így az egyik cselekmény nem vonzza be a másikat. Ha valamilyen vendéglátó ipari egységben akarunk alkohol fogyasztani, akkor ebben az esetben is választhatjuk a nem dohányzó részt, így kivédtünk a cigarettázást. 

6. A napi utolsó szál helyett: figyelemelterelés!

A reggeli cigarettához hasonlóan a napi utolsó szál cigarettáról is nagyon nehéz lemondani. Ebben az esetben már nem segít más, csak a figyelemelterelés. A figyelemelterelés lehet bármi mondjuk feladatok meghatározása és elvégzése, így nagy eséllyel átvészeli az ember a dohányzás utáni sóvárgást.

Ezek a "trükkök" valóban látszólag egyszerűnek tűnnek, de egy dohányos ember számára, a kivitelezés már egy másik kérdés. Elméletben mindenki le tud szokni a dohányzásról, de ha a küszöbön vagyunk, akkor a legnehezebb tovább haladni. 

Forrás: www.femina.hu

Szólj hozzá!

Címkék: dohányzás változás leszokás

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldpont.blog.hu/api/trackback/id/tr653360543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.