HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Zöld Pont - Orosháza

Orosháza Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális és Egészségügyi Bizottsága 2009. február 10-i ülésén azt az álláspontot alakította ki, hogy dohányzásmentes övezeteket, ún. zöld pontokat lenne célszerű kialakítani a város közterületein. 2009. május 1-jével „kampányt” indított útjára a Mi-Értünk Prevenciós és Segítő Egyesület, melynek célja a dohányzás, mint szenvedélybetegség megismertetése és tudatosítása, ezzel együtt pedig az egészség-és környezettudatosabb magatartás kialakítása.

Címkék

50 ok (1) adóemelés (1) agy (1) allergia (1) allergia és cigi (1) álmatlanság (1) aluljáró (1) alvás (1) alzheimer (1) animáció (1) asztma (2) bajorország (1) barack obama (1) beköszönő (1) biorezonancia (1) bkv (1) bőr (1) büntetés (1) charlie majom (1) cigaretta (4) cigaretta legenda (1) cigi (6) cigisdoboz (3) cigi es a nők (2) csempészés (1) csökkent (1) csoport (1) dohány (1) dohányfüst (1) dohányfüstmentes világnap (2) dohánytermelés (3) dohánytermesztés (3) dohányzas (1) dohányzás (42) dohányzás és allergia (1) dohányzás és hollywood (1) dohányzás hatása (3) dohányzó csimpánz (1) duke egyetem (1) egészség (10) elektromos cigi (3) elektromos pipa (1) elhízás (1) élmény (1) elrettentő felirat (1) ensp (1) eredmény (1) érzések (2) euromonitor (1) extrém (1) facebook (1) fagerström (1) feljelentős (2) fiatalok (2) fiatal dohányos (1) finn (1) fizikai aktivitás (1) flash mob (1) foci (1) függőség (1) füst (2) füstszűrő (1) generáció (1) gyártás (1) gyerekek védelme (1) gyiök (3) gyógynövény (1) gyümölcsös (1) help (1) híres (1) hitek/tevhitek (2) hogyan készül (2) hollywood (1) illatos (1) illemszabályok (3) intelligencia (1) intézmény (1) intolerancia (1) ipsos (1) kalkulátor (1) kampányfilm (1) káros (3) kiegészítő termékek (1) kísérlet (1) kórház (1) korlátozás (1) kormány (1) kutatás (23) lakáskocsma (1) lázadás (2) leszokás (18) magány (1) marlboro (1) matrica (1) megálló (1) megszüntetés (1) megtakarítás dohányzás (1) mentolos cigi (1) mnsza (1) nagymama (1) nemdohányzó (1) nemdohányzók (1) nikotin (4) nikotintapasz (1) nők (1) növény (1) oltás (1) öngyújtó (1) öngyújtós mobil (1) otthon dohányzás (1) pályázat (1) parlament (1) passzív dohányzás (9) rákkeltő cigaretta (1) röviden tömören (1) saját (2) segítség (1) sodort cigi (1) spórolás a cigin (1) sport (3) szabad (1) szag (1) szenvedélybetegek (1) szerbia (1) szervezet (1) szigorítás (4) születés (1) születési súly (1) szülő (1) szünet (1) tábla (1) tájékoztatás (1) tatabánya (1) terápia (1) terhes (1) terhesség (1) teszt (3) tévhit (1) tilalom (7) tipp (2) történelem (2) törvény (2) törvényjavaslat (1) unoka (1) usa (4) változás (2) veszély (1) vicc (1) videójáték (1) vitamin (3) vízipipa (1) zavaró (3) zöld pont (2) zsebhamutál (1)

Kontra

Friss topikok

A program felelőse

50 ok amiért abba kell hagynod a dohányzást!

2011.04.12. 10:25 zoldpont

Blogunkon sokat foglalkoztunk már a dohányzás abbahagyásával, módszereket és eszközöket mutattunk be, amelyek segíthetik a leszokást. E cikkeinket a "leszokás" címszó alatt találják meg.

Most nem újabb lehetőségről számolunk be, hanem 50 érvet sorolunk fel, melyek a dohányzás felhagyása mellett szólnak. Úgy gondoljuk, ez azért elég jelentős szám lehet a meggyőzésre.

Íme az érvek:

1. Nem leszel függő, hisz a dohány is egyfajta drog.

2. Elkerülöd a vérnyomás ingadozását, a szívritmus zavarokat, amelyet a nikotin okoz.

3. Jó eséllyel csökken a tüdőrák kialakulásának esélye.

4. Csökkented a légzési problémákat.

5. Jelentősen csökkented a szívroham kialakulásának kockázatát.

6. Megelőzheted különböző tüdőbetegségek kialakulását, mint például az asztma.

7. Sokkal valószínűtlenebb a méhnyakrák kialakulása.

8. Csökkented a hugyhólyagrák kialakulásának esélyét.

9. Csökkented a hasnyálmirigyrák kialakulásának esélyét.

10. Kisebb eséllyel alakulhat ki valamilyen szívbetegség.

11. Csökkenti a stroke kialakulásának kockázatát.

12. Időd takaríthatsz meg, ha a cigarettázásra fordított időt másra használod.

13. Búcsút mondhatsz a rossz lehelletnek.

14. Pénz takaríthatsz meg, hiszen nem lesz szükséged szájvizekre és szájsprékre.

15. Búcsút inthetsz a kellemetlen sárga fogaknak és ujjaknak.

16. Kevesebb időt kell majd a fogorvosnál töltened, mert kisebb eséllyel lyukadnak ki a fogaid. A dohányzóknak háromszor több foguk lyukad ki, mint a nem dohányzóknak.

17. Elkerülöd az idő előtti ráncosodást és megereszkedett bőrt. Kutatások bizonyították, hogy a nikotin növeli egy a kollagént lebontó gén termelését. A kollagén felel a bőr rugalmasságáért.

18. A nők csökkentik a korai menopauza esélyét, amelyet a dohányzás okozna.

19. A ösztrogén termelés normális szinten tartható - a dohányzás csökkenti a nők ösztrogén szintjét.

20. Csökkented a szájüreg vagy torokrák esélyének kockázatát.

21. Ha kisbabát terveztek, akkor valószínűleg két hónapnál kevesebbet kell várnod, hogy teherbe ess. 

22. Kisebb eséllyel szülsz kis súlyú babát.

23. A férfiak növelhetik a spermaszámot, a dohányzókkal ellentétben, akiknek alacsonyabb a spermiumok száma.

24. Ha a srácok lemondanak a cigarettáról, kevesebb eséllyel fognak megkopaszodni. A dohányos férfiak kétszer akkora eséllyel kopaszodnak, mint a nem dohányosok.

25. A körülötted levőkre is vigyázol. A dohányosok nem csak maguknak ártanak, hanem a körülöttük levőknek is, a passzív dohányzásnak is számos egészségügyi kihatása van.

26. Élvezd a friss illatú otthont. A cigaretta füst beépül a bútorokba, kárpitokba, és áporodott, kellemetlen szagot eredményez. (A problémával ebben a a cikkben foglalkoztunk!)

27. És ugyanez az autódra is érvényes.

28. Nem lesz kiégetett cigaretta lyuk az autóülésen és a kanapén.

29. Elkezded élvezni a friss illatokat, mert nem lesz egész nap körülötted a büdös nikotin szag.

30. Végre megtakaríthatsz akár egy nyaralásnyi pénzt egy évi cigaretta árából. A dohányzás drága szokás. Gondoljunk csak bele, mennyi mindent tudnánk kezdeni ebből a pénzből.

31. Ébredj felfrissülve, élettel feltöltődve, nem pedig úgy, mint akit leütött a nikotin.

32. Jobb lesz a vérkeringésed, így nincsenek többé hideg kezek vagy lábak.

33. Könnyebb levegő vétel, kevesebb flegmatermelés, kevesebb köhögés.

34. Fitt és egészséges életmód.

35. Amennyiben 30 fölött vagy és abbahagyod a dohányzást, akkor tanulmányok szerint 90%-al kevesebb eséllyel fogsz a dohányzás által előidézett betegségekben szenvedni.

36. Ha egyedül álló vagy, nagyobb esélyed van valakivel megismerkedni, hiszen egy teljesen új világ nyílik meg számodra - a nem dohányzók világa.

37. Élvezheted a hosszú kirándulásokat is, a nélkül hogy égető vágyat éreznél rágyújtani egy szál cigire.

38. Bevásárlóközpontokban nyugodtan kávézhatsz barátaiddal, mert nem kell tartanod attól, hogy ki kell menned egy cigaretta szünetre.

39. Ha eldobod a "nikotin mankót", akkor végre élvezheted a filmeket, szórakoztató műsorokat és a nem-dohányzó komplexeket.

40. Jobb lesz a ruháid illata, és a körülötted levő emberek nem tartják majd a távolságot.

41. Megtakaríthatsz a parfümökön, hiszen kevesebbre lesz szükséged ha leszoksz. Nem kell elnyomd vele a cigaretta szagát.

42. Spórolhatsz a szobaillatosítók használatán is, a dohányszag által okozott kellemetlen otthon illatot nem kell már feljavítani.

43. Nincs esélye annak, hogy véletlenül felgyújtsd cigarettával a környezetedet.

44. A természetnek is egészséges, hiszen sem az állatok sem a növények nem szeretnének passzív dohányosok lenni.

45. Hatékonyabb lesz a munka, és talán nagyobb eséllyel kapsz emelést, mert kevesebb cigaretta szünetre mész, és több időt töltesz az asztalnál.

46. Kevésbé lesznek zsémbesek a családtagok. Elkerülöd a feleség, anya, vagy gyerek folytonos zsémbes magatartását a dohányzással szemben.

47. Nem töltöd meg a tüdődet szén-monoxiddal. Ez a mérges gáz nagyon káros az egészségre. A véráramba kerülve csökkenti a vér oxigén szállítását, így kevesebbre leszel képes, több fizikai erőfeszítésre lesz szükséged a feladatok elvégzéséhez.

48. Több időt tölthetsz gyerekeiddel, többet játszhattok együtt anélkül, hogy öt perc után azt érezd, hogy szívnod kell egy szálat.

49. Végre elkezdheted azt a sportot, amit már rég óta ki akarsz próbálni.

50. Jobb életbiztosítást köthetsz. A dohányosokra nagyobb a kockázat, mint a nem dohányosokra.

 

 

Előző sorainkban számos indokot soroltunk fel, amiért megéri felhagyni a dohányzással - egészségügyi-, anyagi- és szociális helyzetünk is jelentősen javulhat a szokás elhagyásával. Ez a szám már csak azért is elgondolkodtató, mert a dohányzás mellett valószínűleg jóval kevesebb érvet tudunk felsorakoztatni.

 

 

Forrás: www.bien.hu

Szólj hozzá!

Címkék: dohányzás leszokás 50 ok

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldpont.blog.hu/api/trackback/id/tr602819671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.