HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Zöld Pont - Orosháza

Orosháza Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális és Egészségügyi Bizottsága 2009. február 10-i ülésén azt az álláspontot alakította ki, hogy dohányzásmentes övezeteket, ún. zöld pontokat lenne célszerű kialakítani a város közterületein. 2009. május 1-jével „kampányt” indított útjára a Mi-Értünk Prevenciós és Segítő Egyesület, melynek célja a dohányzás, mint szenvedélybetegség megismertetése és tudatosítása, ezzel együtt pedig az egészség-és környezettudatosabb magatartás kialakítása.

Címkék

50 ok (1) adóemelés (1) agy (1) allergia (1) allergia és cigi (1) álmatlanság (1) aluljáró (1) alvás (1) alzheimer (1) animáció (1) asztma (2) bajorország (1) barack obama (1) beköszönő (1) biorezonancia (1) bkv (1) bőr (1) büntetés (1) charlie majom (1) cigaretta (4) cigaretta legenda (1) cigi (6) cigisdoboz (3) cigi es a nők (2) csempészés (1) csökkent (1) csoport (1) dohány (1) dohányfüst (1) dohányfüstmentes világnap (2) dohánytermelés (3) dohánytermesztés (3) dohányzas (1) dohányzás (42) dohányzás és allergia (1) dohányzás és hollywood (1) dohányzás hatása (3) dohányzó csimpánz (1) duke egyetem (1) egészség (10) elektromos cigi (3) elektromos pipa (1) elhízás (1) élmény (1) elrettentő felirat (1) ensp (1) eredmény (1) érzések (2) euromonitor (1) extrém (1) facebook (1) fagerström (1) feljelentős (2) fiatalok (2) fiatal dohányos (1) finn (1) fizikai aktivitás (1) flash mob (1) foci (1) függőség (1) füst (2) füstszűrő (1) generáció (1) gyártás (1) gyerekek védelme (1) gyiök (3) gyógynövény (1) gyümölcsös (1) help (1) híres (1) hitek/tevhitek (2) hogyan készül (2) hollywood (1) illatos (1) illemszabályok (3) intelligencia (1) intézmény (1) intolerancia (1) ipsos (1) kalkulátor (1) kampányfilm (1) káros (3) kiegészítő termékek (1) kísérlet (1) kórház (1) korlátozás (1) kormány (1) kutatás (23) lakáskocsma (1) lázadás (2) leszokás (18) magány (1) marlboro (1) matrica (1) megálló (1) megszüntetés (1) megtakarítás dohányzás (1) mentolos cigi (1) mnsza (1) nagymama (1) nemdohányzó (1) nemdohányzók (1) nikotin (4) nikotintapasz (1) nők (1) növény (1) oltás (1) öngyújtó (1) öngyújtós mobil (1) otthon dohányzás (1) pályázat (1) parlament (1) passzív dohányzás (9) rákkeltő cigaretta (1) röviden tömören (1) saját (2) segítség (1) sodort cigi (1) spórolás a cigin (1) sport (3) szabad (1) szag (1) szenvedélybetegek (1) szerbia (1) szervezet (1) szigorítás (4) születés (1) születési súly (1) szülő (1) szünet (1) tábla (1) tájékoztatás (1) tatabánya (1) terápia (1) terhes (1) terhesség (1) teszt (3) tévhit (1) tilalom (7) tipp (2) történelem (2) törvény (2) törvényjavaslat (1) unoka (1) usa (4) változás (2) veszély (1) vicc (1) videójáték (1) vitamin (3) vízipipa (1) zavaró (3) zöld pont (2) zsebhamutál (1)

Kontra

Friss topikok

A program felelőse

Segíts másokon

2010.10.14. 14:01 zoldpont

 Itt a blogon írtunk tanácsokat azzal kapcsolatban, hogyan szokj le a dohányzásról vagy csökkentsd az elszívott cigaretta mennyiségét. Adtunk tippeket arra vonatkozóan is, ha ez sikerült, hogyan tudsz "tiszta" maradni. Jelen cikkben 5 dologra hívjuk fel a figyelmedet, miben tudsz segíteni másoknak a leszokásban úgy, hogy ne legyen köztetek feleslegesen veszekedés és feszültség...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Óvatosan közeledj

Sose légy támadó, mert az "utálom amikor cigizel" megközelítéssel csak negatív hozzáállást érhetsz el. A dohányzáson van a hangsúly, így ha indulatoktól mentesen tudsz róla beszélni, esetleg érzékeltetni káros hatásait, nagyobb eredménnyel érheted el azt, hogy elgondolkodjon rajta.

Felejtsd el a haragod

Amennyiben vannak előítéleteid, vagy esetleg haragszol a dohányosokra, mindenképpen kerüld ki őket. Fontos, hogy akinek segíteni próbálsz ne érezze ezeket a negatív érzéseket rajtad. A személyeskedés helyett a tárgyilagosságra törekedj - ez kevésbé támadó szellemű.

Le a szorongással

Sok dohányos a cigarettát a stresszhelyzetekben "mankóként" alkalmazza. Ők például el sem tudják képzelni, hogy a nikotin "jótékony hatása nélkül hogyan birkóznának meg a problémákkal. A legokosabb amit tehetsz az, hogy néhány, számára új és addig ismeretlen stresszoldó technikát mutatsz meg neki, amivel ráébresztheted arra, hogy a cigi nélkül is sikeresen orvosolhatja a problémákat.

A motiválás ereje

Szakértők szerint a dohányosok többségére motiválóan hat az a tudat, hogy káros szenvedélyük miatt kevesebb időt tölthetnek el szeretteikkel, ha például a családban valaki asztmás vagy terhes. Az ilyen esetekben nagy eséllyel belátják a cigizők, hogy a füstről le kell mondaniuk mindenki egészségének védelmében.

Tartsd benne a lelket

A dohányzás egy nagyon erős függőség, amiből nehéz "kigyógyulni". Sokszor sajnos az elszántság is kevés, és ezáltal gyakoriak a visszaesések. Ilyenkor nagyon fontos, hogy támogassuk a leszokni vágyót. Rá kell ébreszteni, hogy nem kudarcról van szó, hanem sikerről, hiszen idáig is eljutott. Dicsérd meg, hogy milyen erős volt, s mekkora utat kibírt dohányzás nélkül.

Forrás: www.lifenetwork.hu

Szólj hozzá!

Címkék: segítség dohányzás leszokás

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldpont.blog.hu/api/trackback/id/tr52371453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.